Tänään laitettiin mulle mun jalokivifarkkupanta ja arvasin, että nyt me lähetään kyläileen. Ja mentiin kans, Arja-tädille. Sinne rynnisti pian kauhee akkala...  anteeks ryhmä rouvia aamiaiselle. Tässä ne on aamiaisella.

Ne kälkätti ja nauro ihan hirveesti eikä mulla ollut oikein mitään tekemistä.

Sit mä hokasin, että olkkarin lattiaa peittää valtava nukkamatto. Kuulin, että se on oikein teetetty sitä huonetta varten. Sehän vaati välitöntä työstöä ja ryhdyin hommiin. Karsee huuto ja meteli nousi siitä, kun vähän viimeistelin sitä. Ei noi tajuu mistään mitään. Kiirusti mulle haettiin pallo jostain. Kissapallo. Herrasmiehenä leikin sen kanssa jonkin aikaa. Sit mä hokasin, ettenhän mä ookaan ainoo uros siinä porukassa, olihan siellä Elis Kaanaalta, mikä kotipaikkana on jo tietynlainen suositus. Tässä se Elis on. Eiks oo aika sulkku Pikku-Ukko sekin?

Mä lähestyin sitä varovasti, mutta se meni melkein nurin, vaiks koetin olla kauniisti ja vain pusutella vähän.

Kyllä se silti tykkäs, kun sitä pusutteli. Luulisin ainaskin.

Lopus tsekkasin sen korvat, puhtaat oli! Tän mä uskon olevan joku kaanaalainen tapa, kun munkin korviin siellä kurkkaillaan .

Se oli kiva visiitti; kiitos Arjalle ja kivoille tädeille, jotka ei yhtään pelänneet mua. Kumma juttu sinänsä.

Tänään on mun eka koulupäivä, jännittää ihan kauheesti. Onneks ope on se Isa, joka on jo käyny meillä ja mä tiedän, että se on kiva. Yks toinen oppilas on Mäyräkoira Leevi, jonka  mä kans tunnen. Kiva mennä semmoselle luakalle, jossa tuntee open ja ainaskin yhden kaverin.

Jos mä jaksan, kerron illalla koulusta.