Lähdettiin sitten taas metsään tänään. Ihan kivaa, mut aika rankkaa. Varsinkin kun meitsille kävi heti kättelyssä vähän nolosti. Jos ette muille kerro, niin voin tunnustaa tän. Oltiin kävelty varmaan vasta joku pual kilsaa (huomaatteks, mun suomenkieli on jo aikas hyvää!!), ja polun vieressä oli vähän märkä alue, jota mami kutsu suoksi. Pakko mun oli mennä laittaan etutassut siihen märimpään kohtaan, sehän on selvä se. Plumpsista ja mä olin umpisukkeluksissa siellä vedessä. Sukelsin eka kertaa elämässäni, joskaan en ihan vapaaehtosesti. Mami huusi kuin palosireeni, kun se luuli, etten mä pääse sieltä pois ilman, että sekin on plumpsista. No tietty mä tulin sieltä - oonhan mä sentään melkein mies, komee uros ainaski. Tosin komeus on katoavaista.

P8265840.JPG

Arvatkaa, nauroko mami! On siinä mulla oikein empaattinen mamma, jukupliut sentään.

Tässä mä kömmin uintiretkeltäni.

P8265846.JPG

Sit oli pakko ruveta juakseen oikein kunnolla. Ei toi mamin Olympus pysy perässä, kun meitsi painaa menemään.

Suokiit%C3%A4j%C3%A4_2.jpg

Mä kuivuin siitä sitten ja ruvettiin kytsään niitä svamppuja. Olen erittäin loistava sienikoira, koska mun ansiosta mami löysi kolme uutta paikkaa, missä kasvaa niitä mustia torvia. En mä tainnut niitä varsinaisesti haistaa, mutta poikettiin tutulta polulta pikkasen ja sitten alko tapahtuu. Mamsku ei tykänny pätkääkään siitä, että autoin repimällä sen sienipussukkaa parhaani mukaan. Eikä siitä, että sain heti suukkokohtauksen, kun sieniä löyty. Tyhmä ihminen siis - ei arvosta mun löytämisen iloani.

Siinä satumetsässä on tosi hyviä tuoksuja. Alakuvassa mä haistelen niitä.

P8265854.JPG

Sit mä löysin sienen, jonka tunnistin heti. Kärpässieni. Mami otti oikeen kuvan siitä. On se mulle kertonut, ettei niitä kannata syödä, tulee pöffiin nimittäin. En oo koskaan ollut pöffissä, joten en nyt ihan tiedä millasta se on, muttei varmaan mitään kivaa.

K%C3%A4rp%C3%A4ssieni%20varmaan.jpg

Lopuks vielä kuva meidän saaliista. Jätettiin kuulemma pari kantsupaikkaa käymättä, kun olin juossut jo pari tuntii ja alko vähän väsyttää. Tosiasiassa väsymys taisi olla jossain muualla, kuin minussa.

P8265857.JPG

Kun päästiin kotiin, sain sapuskaa ja kömminkin sitten kaappiini vetään lonkkaa. Eiks ollu aika jännä retki?