Mulla on ollut tänään ylijännää ja nyt näyttää siltä, niinku mulla olis uus likkakaveri. Semmonen Jade, joka on kyllä ihan nimensä veronen! Käytiin ensin moikkaamassa Onkel Alfia, joka on kipee, mutta silti se rapsutti mua ja oli kiva. Luvattiin tulla uudelleenkin. Sitten oltiin tutustumassa Saariston Poppooseen, josta tämä Jalokivi-Jade löyty ja meillä oli kivaa. Peuhattiin Jaden kanssa niin, että simahdin autoon kotimatkalla; meillä oli pappan auto, kun mami ei halunnu ajaa mun autoo noin pitkää matkaa. Se oli harmi, kun niin tykkään reissata häkissä, hyppään sinne jo maasta käsin itekin joskus, jos viitsin. Takapenkki ja koiran turvavyö ovat syvältä häksykkään verrattuna.

Noo, kotimatkalla mulle jäi vielä aikaa irrottautuu sinisistä valjaistani. Mami pahus huomas sen ja heti tuli stoppi ja kaameesti kehuja. Onneks, sillä sen seurauksena mamma kurvaskin paluumatkalla Mustiin ja Mirriin ja sain oikeet Y-valjaat. Tsiisös, ne on stylet! Olin tosi kiltti, kun niitä sovitettiin. Purin hammasta ja ajattelin, älä venkuroi, ettei jää ostokset tekemättä. Kyl äijätkin voi olla turhamaisii! Lisäks sain suukotella niitä myyjättäriä, joita oli lopuks ihan jonossa. Oon tainnu hurmata ne jotenkin.

Siinä kohtaa mua alko jo epäilyttää, että nyt ei kaikki täsmää. Ensin Onkel Alf, sitten Jade ja ne uudet valjaat (ja muuten uus panta metsäreissuja varten, semmonen, joka ei jää pusikkoon kiinni).  Kyllä mulle kivoja ollaan aina, mutta että samalle päivälle vaikka mitä! Kotiin tultua tönin mammaa ja sainkin jääkaapista oikeen peuran luun.

Tässä mä on just saanut sen ja olen ihan äimänä!

Mä alan epäillä, että mua ollaan jättämässä yksin vielä tänään. Kaikki spymtoomit täsmää. Vai mitä ne on. Mami on niin touhukas, että!  Aloin sitten kaluta sitä luuta, mutta oon vieläkin niin poikki, että taidan jatkaa myöhemmin, vaiks mä tiedän, että se luu aika pian hävii sinne, mistä tulikin. Ei peuraan, mut jääkaappiin.

Mä aion tehdä asiasta julkisen, jos mut jätetään perjantai-iltana yksin. Ainaskin pappalle kerron ja sit varmaan plokiin. Heidille en kerro, kun sillä on hirveesti muutakin tekemistä. Siihen feissariin en oo vielä kirjautunut, mutta vois olla hyvä kanava kertoo kaikista kotiasioista!