Meikäläistä sitten yritettiin laittaan harrastaan jotain ihan kummallista tänään. Mentiin yhdelle hallille ja se olikin täpötäynnä mun näkösii koirii. Joka autostakin kuulu hau-hau!  Olin siis ihan täpinöissäni ja luulin, et me saadaan kaikki leikkii parsonleikkejä. Vaan ei sitten saatu.

Siellä oli tosi fiksuja niinku Nipa ja mun isosisko Lego, Milla, Maxi jne. En mä pystynyt yhtään keskittyyn, mitä ne teki, kun siellä oli niin paljon hajui ja ihanii koirii. Mami ei millään jaksa uskoo, et mutkin luokitellaan jo äijäks! Sen mielestä mä olen söpö-nöpö-pentu edelleenkin. Ymmärtäis nyt jo, että mä oon Mies isolla ämmällä. Vanhempien ongelma on kai, ettei ne anna pentujensa aikuistua!

Mami oli aika harmissaan, kun lähdettiin sieltä hallilta. Tykkäs, että oli ite mokannut. Siksi kai se unohti meiän kassin sinne, jossa oli vettä, vettä ja yks juttu, jota mä en saa kertoo.  Onneks varamamma ja -pappa ajo Turkuun muutenkin ja toi se arvokuljetuksen meille; kiitti siis Muumitaloon!  Mamma oli juuri sitä ennen päättäny vihata ittensä sijasta märäntyneitä lehtiä ja orapihlajan maahan jätettyjä oksankappaleita. Pihasta tuli siistimpi ja mami rauhottu jonkun verran.

Mamma sano, että mä tarviin lisää kansakoulun oppimäärää. Mistäs sen revit, kun koulut on kiinni meille rekuille tällä hetkellä? Kyllä mä kuljen katsokontanktis (meniks se niin?) ja oon vaiks kuin viksu, mutta en kylläkään, kun halli on täynnä toisii ihan mun näkösii koirii. Mammaa v..harmitti, kun sai ihan perusohjeita, joitten pitäis olla meidän takaraivossa jo ja ovatkin. Mut ne "häiriöt"! Mun mielestä toiset koirat on kaikkee muuta kuin häiriöitä, mutta kun ihmiset funtsii meille rekuille "virikkeellistä" toimintaa, jossa niillä itellään on hauskaa, voi siinä tulla yks jos toinenkin turhautuminen jommallekummalle.

Varapapalla oli sateenvarjo mukana, mikä tarkottaa, että kuvia voi tulla SC-Kaanaan sivuille. Heippasen tähän linkin, jos niin käy ja tapani mukaan pummaan yhden kuvan tänkin sepustuksen todelliseks katsomisen aiheeks. Toivotaan, et tulee EDIT.

Jippiii! EDIT:

Isosiskon tyylinnäyte! Parsonit osaa lentää, vaiks sitä muut ei helpolla usko!

Mun puolesta tän harrastuksen vois ristii hamballiksi. Ham on palloon verrattuna sentään jotain! Aatelkaa, jos tosta telineestä paukahtais heti kinkkuu sun naamariin!

Wow!

Tässä mä oonkin jo toipuilemssa päivän kokemuksista ja auttamassa mammaa siivoomaan autokatosta.

Mami hokas muuten tänään meidän pihavajassa majailevat tulppaaninsipulit. Huomenna saan tehdä niitä varten reiät maahan. Oon sitten ortningissa, kun meen rimmattavaks! Kiva!