Olipa ylläri! Lähdettiin heti aamusta mamman kaa Littoisten suuntaan ja mentiin sille samalle järvelle, jossa kesällä vielä uin. Oltiin vaan ihan päinvastasella rannalla. Siellä oli suurii valkosii lintui rannalla ja mami ohjas mut ihan pokkana pienen mutkan kautta metsään. Ohhoh, mikä metsä! Siellä sai purettua akkua oikein olan takaa.

Mami puhalsi pilliin välillä, mut mä en ollut kuulevinaankaan. Voi tietty olla, et oli vaikkua korvissa enkä edes kuullut sitä puhallusta. Vilkasin kyllä aina sinne päin. Kun olin aikani juassu, vihelsi mami ihan itekseen ja huusi mulle "pian!". No, sit mä menin ja sain kananpalaa oikein kunnolla. Mamma pisti pillin taskuun ja sano, ettei sitä oo olemassakaan ja jos se tulee takasin meiän retkille, siihen menee paljon aikaa. Mitähän se tarkotti sillä?

Jatkoin vaan juoksemista, siellä oli niin hienoo - järvenranta ja kaikki. Oli siellä sorsiakin järvessä, mutten mä niistä ollu kiinnostunut, mä syön tipani mamman kädestä. Enkä mä sinne jäälauttojen keskelle ois viittinyt hypätäkään, kylmähän siellä olis tullu. Mamskulla ei ollu kameraa mukana, joten epäonnistuneita kuvia ei tällä kertaa ole laitettavaks näytille. Eka kerralla sitte.

Sit ku mä olin ihan puhki ja makasin vaan sammalikolla, me lähdettiin poispäin. Ne suuret valkoset linnut oli vieläkin siellä rannalla ja me mentiin vaan ohi. Mamma palkkas mua ihan hirveesti nameilla, kun mä vaan katselin niitä ja sitten mammaan. Odotin selitystä ja sainkin. Ne oli kuulemma kyhmyjoutsenii. Niitten kanssa ei kuulemma saa leikkii. Mitä mä semmosella sitten tekisinkään? Lintu joko syödään tai sen kaa leikitään.

Tultiin autolle ja sain sen superlämpimän loimen päälleni. Se on joku potti (Back on Track, latojan huom.) ja se kyllä pitää lämmön aika kivasti. Mentiin mummolaan ja mummi luuli, etten mä enää tykkää siitä, kun kellahdin vettä juotuani lattialle kyljelleen ja nukuin koko visiitin ajan. Kyl mä siitä silti tykkään, olin vaan niin poikki.

Sinne Littoisiin mä haluun uudestaan! Kiva paikka eikä mitään tyhmii autoja tai muita lähelläkään. Mä taidan olla vähän vihree paitsi että mun omasta autosta mä tykkään, kun sillä pääsee eri paikkoihin. Cityvihree koira siis. Kiva, et on puoluekantakin löytynyt. Voin sitten äänestellä, kun tulen siihen ikään.