En oo koskaan ennen nähnyt ihmettä ellei ihmisiä oteta lukuun. Niissä on ihmeellisiä ja vielä ihmeellisempiä! Tänään kumminkin lähettiin meidän viereisen puiston kautta lenkille ja mä hoksasin, että lasten keinussa istuu Neppi, Zicon emäntä, mutta sen sylissä oli joku oudon oloinen melkein valkoinen mytty.

Me mentiin kattoon lähempää ja voi hyvät hyssykät, sehän oli pieni koira! Ainakin mä luulen niin. Se tuoksui sellaiselta kun mun siskot ja veljet pieninä ja lisäks se kurkkas heti varoiks mun masun alle, että oisko maitobaari avoinna. No, ei äijillä mitään baareja oo - ihan muuta löyty!

Mentiin ekaks meidän pihalle ja molemmat emännät kovasti sanovat mulle, että nätisti ja varovasti. No hitsi, mitä muutakaan sä voit tehdä mytylle, joka on ihan sun olonen eikä siitä niin montaa kuukautta ole, kun olin itte ihan samanlainen! Ei meikäpoika näin nopeesti unohda. Sillä pienellä, jonka nimi on Tofi, oli ihq saderotsi päällä. Tämmönen:

Sillä oli tosi tutuntuoksuset panta ja remmi, niitä haistelin ekaks ja totesin pikkumiehen (joksi se osottautu pienen tutkimuksen jälkeen) olevan varmaan ihan oukkidoukki.

Tofin kanssa sitten tutustuttiin tarkemminkin, mutta se on näemmä tarkka poika, meni aina varoiks emäntänsä jalkojen väliin katteleen. Ihan oikein, niin mäkin tekisin, jos mä joskus pelkäisin vähän uusii juttui. Hoksasin kyllä, että takaapäin sen pentusen saa työnnettyä mamin kuvattavaksi!

Vähän se pikkumies ihmetteli näin komeeta karjua, mutta onhan silläkin kotona Zico, joka on jo paaljon isompi miäs kuin mä. Me siirryttiin sitten sisälle, ettei tuu kylmä tai muuta semmosta kamalaa.

Tässä mä sain vähän nuuskia ja nuolaisin siinä sitä pientä pennunmasuakin! Huiii, mikä kokemus!

Lopulta mut laitettiin jäähyaitioon, kun kävin vähän liian kuumana uudesta kaveristani. Ei kuulemma saa unohtaa, että se on ihan baby vielä. No emmä sitä olis unohtanu, mutta olis se ollut kiva vähän ravata sen kanssa! Neppi lähti ja lupas tulla seuraavan kerran Zicon kanssa, niin saadaan laittaa näitä juttui taas järjestykseen meidän kuraisella pihalla. Se on miesten meininkiä, vaikka tämä tän päivän ihme oli kyllä ihme. Emmä tienny, et meistä pienempiikin tulee tähän maailmaan. Ei kukaan kertonut, mutta hyvä, että tulee!

Jäähyaitiossa!

Mami sano, et jos Neppi haluu laittaa kennelin nimen ja Tofin kennelnimen kommenttiin, niin ihan kiva! Kiitos käynnistä, oli hianoo tutustuu sinuun, Tofi!