Mähän olen pienenä poikana (nythän mä oon jo iso äijä, huomenna 9 kk) käyny kouluu ja mä olin sitä mieltä, että oppivelvollisuus on täten suoritettu. Katkera erehdys!

Just kun olin kuvitellut, että olen villi ja vapaa, niin eikös mamma tuupannutkin minut loimeeni ja juoksutti autolle. Me mentiin sellaseen halliin, jossa oon ennenkin kerran ollut; muistin ihan tarkkaan. Siellä oli onneks uusia kavereita, ennenkaikkee Pinja, sitten Vili ja Rico. Aattelin, että kyllä se tästä ja jo ulkona vähän kokeeks haukuin niitä uusii ystävii. En kuiteskaan Ricoo, kun se on sakemanni.

Me oltiin täytetty semmonen ruksilista, missä sanotaan, mitä kaikkee mä jo osaan. Kun mä pääsin sinne halliin ja tehtiin esittelyy, mä seison potrana poikana siinä mamman vieressä ja koetin olla aikuisen näkönen. Sit alko hatuttaa, kun kaverit vaan möllötti paikoillaan. Vedin salamannopeesti pääni pannan läpi ja olin lähdössä pistään vähän eloo siihen seurakuntaan. Mami pahus oli aavistanut jotain ja nappas mut samantien kiinni ja naps, panta oli taas paikoillaan.

Siirryttiin heti tositoimiin ja homma, joka meillä kotona ja mummolassa pelittää ihan tosta vaan, meni ranttaliks, kun mua ei kiinnostanu mamman nakit eikä mikään  muukaan, vain ne ihanat kaverit ja hajut siellä hallissa. Jouduin samantien nurkkaan.

Mut vietiin siis sen hallin toiseen päähän. Siellä mä snaijasin, mitä se mami oikein haluu ja menin vihjeestä sen sivulle vähän mielistelläkseni. Siirryttiin siitä sitten vähän lähemmäs muita ja kattelin aina välillä vahingossa mamia, joka heti tuuppas namia suuhun.

Eka luoksemenossa (siis mun piti mennä mamin luo eikä päinvastoin, mikä olis ollu reilumpi tapa mun mielestä) mä otin ritolat ja hokasin hallin lattialla ihanan kepin. Sen mä hain ja sitten tulikin tosi kivaa. Mamma juoksi ja minä perässä ja palkaks sain sen kepin. Meni kuulemma hyvin.

Että tämmönen opinahjo mulla nyt on. Mami totes, kun lähettiin, että ainoo, minkä osasin, oli olla tekemättä tarpeitani sisälle. Epistä, kyl mä osasin enemmän.

Ens kerralla me otetaan mun Moppi mukaan. Sitä kuulemma revitään sitten oikein olan takaa. Moppi on semmonen luuttu, jonka mami on pessy ja antanut mulle vetoleikkii varten. Se on laatukamaa eikä hajoo, vaiks ollaan Solon kanssakin vedetty sitä ihan tosissamme.  

Nolosti kävi kun päästiin autoon kotimatkalle. Kaaduin kyljelleni ja nukahdin ennen ekaa risteystä ja heräsin vasta kotipihassa. Oikein harmitti jättää lämmin auto. Nyt mä oon syöny ja kellahdan taas kyljelleni. BOTti tyhjä, sano mami.