Mami otta joskus tällasii kuvii ja mä en tajuu miks! Eihän niissä oo koirii. Tyhmä, sanoisin minä.

Sit tässä on jotain liljakukkoi. Kukkoi meiän pihalla! Normaalit kukothan kiekuu, mut ei nää, vaan ne puuhaa ihan jotain muuta, sen verran meitsikin tajuu näistä hommista. Mamskun ois pitänyt kuulemma nitistää ne, mut se ei nitistä mitään. Ei ees kärpästä, ellei se suutu sille ihan oikeesti. Jos ne kärpsyt vaiks häiksää mua. Sillon se voi ehkä vähän suutahtaa.

Tällasii kevätfiiliksii meillä. Huomenna mamsku lähtee reissuun ja on ke-to-pe poissa. Kyllä me äijät pärjätään, mut voi tota Ainulipainulirassukkaa! Se kun on niin tottunu, et mami on aina lähellä! Pilattu kakara siis, mut vähän säälittävä. Noo, mä koetan olla sille kiltti. Koetan siis.

Mamma kun sulkee tän tietämyskoneensa, mä en pääse nettiin. Sekin vielä! Mut viikonloppuna ollaan varmaan taas iskussa. Ainaski mä toivon niin.