Meitseillä oli tänä aamuna tosi lokoisaa. Oli lämmintä, vähän jopa hiostavaa, minkä huomasi tassunpohjista. Ne kävi kuumana, mikä tietty saatto johtuu siitäkin, että juostiin Ainuskan kanssa ihan simona kuusen ympäri. Mamma sanoo, että sen puun ympäri tulee pian vallihauta, joka täyttyy vedellä, kun alkaa sataa. Se on tietty mahdollisuuksien rajoissa. Katotaan, muttei me juoksemista lopeteta. Kyllä noilla on nurtsii ihan tarpeeks muuallakin.

Tässä mä kyllä vaan nautin siitä, että naapuripihoilla ei oo muuta kun rastaita (ja öisin pupuja, jeeee!). Ei oo siis niin paljon vahtimista. Se on kauheeta, kun pitää vahtii katua, puistoo ja kahta naapuria yht'aikaa. Siinä vaan yksinkertasesti väsyy.

Mulla on muuten sitten aika hieno panta tossa kaulassa. Sopii toi sininen mun väreihini. Kiitti vaan Muumitalon ja Helsingin suuntaan!  Tossa alla mä olin ajanut Ainon ihan poikiks. Kummallinen likka muuten. Vielä pari päivää sitten sain touhuta sen kanssa ihan mitä vaan ja nyt se ärähtää heti, kun ihan varovasti yritän haistella, että miltäs daami tänään tuoksuu. Hammasta tulee niin että kolisee. Ota noista naisista selvää!

Eilen oli seikkailupäivä, kun Muumitalon feminat kävi porukalla meillä! Juostiin ja pyöriteltiin Ainoo nurtsilla ihan noin futiskisojen innoittamina. Se kun on ihan sellasen boltsin värinenkin, paitsi toi ruskee. Mamma vaan ei älynny ottaa kuvia, kun se jutteli muka viisaita muumimamman kaa. Tärkeitä asioita, se sano. Solo on kyllä ylihyvä systeri! Se osaa vaikka mitä ja vois vielä opettaa mulle tärkeitä asioita. Legokin on ihana sisko, mut Aino on vaan vähän mustasukkanen, jos mä kieputtelen Legon edessä sitä mielistellen. Ymmärtäs nyt, että meitä sitoo sukusiteet ja vanha ystävyys!

Sit meillä kävi lähinaapurin täti, jonka nimi on kans Aino. Sattupa somasti, että Aino oli aidalla ja haukku sitä tätiä, jollon mamma karjasi, että HILJAA AINO! Täti pelästy ihan kamalasti ja mami sai pyydellä anteeks. Muuten ne on hyvillään siitä, että ovat kaimoja, ei siinä mitään!

Toivottavasti huomenna paistaa aurinko, nyt on vähän vilposta eikä me ees krillata. Ne syö jotain kalaa tänään ja se on ihan yök, kun on niin suolasta. Harmi.

Hyvää juhannusta kuiteski kaikille kavereille ja lukijoille, pitäkää pintanne älkääkä uiko liian kauas rannasta...