Ainon on pyrkyri. Se pyrki niin kovasti tähän Mikin ja mun uuteen lookiin, että meni rimmattavaks tänään. Sillä kävi vaan niin huono viuhka, että sillä on ihan tuhee pohjavilla eli se ei päässy nakuileen yhtään. Kyllä sitä varmaan harmittaa. Ei siitä kuviakaan oikeen saanu, oli aika poikki, kun oli käynyt just trimmaamisen jälkeen Muumitalossa flirttailemassa Kinon kanssa. Mä haistoin sen HETI! Pakko sen oli näemmä sinne ängetä itteään esitteleen...

Tos yläkuvassa mä haistan sen korvantaustaa ja siellä se oli! Kinon tuoksu. Jos muidut päästää pariks tunniks kahestaan johonki, ni eikös ne keksi vaiks mitä. Tyhmää mennä ilman mua.

Sit Aino kuitenkin paino päänsä ja oli joteski katuvan olonen, niin mä nostin tassut sen päälle ja annoin anteeks. Olihan se muutenkin ihan sutjakan olonen, kun oli rimmattu niin hienoks! Annoin sit Ainonki haistella itteeni, tasapuolisuuden takiaa vaan. Vähän ojensin tassuuni, et tosta voit vähän nuuskasta.

Mami lupas ottaa Ainulista parempii kuvii, jos huomenna ei sada. Voidaan antaa niitä sille kivalle Janettelle, joka Ainulistakin teki niin nätin tytön, ettei olis uskonu, kun sen aamuseen habitukseen vertas.

Sit tuli taas se pahuksen orava meidän pihakuuseen. Omituinen hiippari, aina se pääsee meidät yllättään. Ei kyl jaksettu sen suurempaa metelii nostaa siitä enää.

Tässä mä poseeraan ja koetan näyttää mahdollisimman kiltiltä, mitä mä kyl oonkin. Oikeesti, sanois muumimamma!