Ote Teukan ainekirjoituksesta (www.mcrivereagles.fi):

Olen Teukka 8v. ja meidän alakerrassa on moottoripyöräkerhon talli. Siellä käy paljon motoristeja. Motoristit on kivaa porukkaa. Siksi istunkin siellä tallilla aina kun äidin silmä välttää. Motoristit kertovat jänniä juttuja. Olenkin jo oppinut paljon moottoripyöristä ja motoristeista. Moottoripyörässä pitää olla loivennettu keula... ja jäykkä perä...

Mä oon ton Teukan kanssa hyvin pitkälti samoilla linjoilla ja me ollaankin ruvettu aina enemmän ja enemmän viettään aikaa meiän papin pyörätallissa.  Papi kun on niin tohelo, et mun täytyy aina vähän neuvoo sitä ja Ainuli sitten tekee käytännössä niitä hommia, kun se on näppärämpi. Tossa kuvassa näkyy, et me ollaan tosi tarkkana, ettei mitään mee pieleen.

Teukka on siinäkin ihan oikeessa, et loiva keula ja jäykkä perä olis kivoja. Alakuvas kuitenkin on kolme jäykkää perää ja ja yks sportsteri.

Sen pyörän alla on tollanen intialainen, käsinsolmittu matto. Siitä näkee, miten papi arvostaa sitä fillariaan. Matto miehen ja pyörän mukaan, sano mamma.

Aino oikeesti syventyy tohon aiheeseen ja papi on ylityytyväinen, kun homma sujuu. Ens kesänä mä oon aatellu nousta ton pyörän selkään. Tietty niin, ettei se motsku käy, koska kuulovammasii koirii ei tarvii tuottaa tähän maailmaan vapaaehtosesti. Voi olis jo kesä ja mä saisin istuskella satulassa! Ainon levee pylly kyllä sopis siihen kans ihan ku nakutettu, mut sit me tarvitaan kyl niittipannat. Mä ainakin haluun!

Mamma sano tähän juttuun et höpöhöpö ja jäykät perät kuuluu vysioterapeutin hoitaa pois. Se on tyhmä, se mami meinaan.