Luonnollinen logaritmi on tärkeä funktio varsinkin differentiaali- ja integraalilaskennassa.

Mä luulin, et oon niinku täysoppinut ja hallitsen tollaset differntaalit ja inttekraalit. Mutta ei, eikös mun raahattu kouluun tänään. Se alko jo tosi hyvin, kun istuin sen koulun edessä vielä autossa, siitä takaa käveli jättiläinen. Ja se meni sinne kouluun. Pikkasen olin kunnioituksesta soikeena. Tossa alla on kuva sellasesta jättiläisestä.

Tää on siis skotlanninhirvikoira. Mamma sano.

Sit mä melkein narahdin yhteen gimmaan, vaikka se oli pikkusen mua suurempi. Sen nimi on Pilke ja sen silmissä oli ihan selkee pilke ja se yritti kutsuu mua leikkiin, mut ei mamma mitään antanut leikkii. Tyhmä.

Pilke on  tännäköinen ja vähän kyllä sakkokamaa, kun on vasta yheksän kuukautta.

(Isovillakoira/www.koirarodut.com)

Lisäks oli setteri, spanieli ja brassi.

Mut se koulujuttu itessään oli aikamoinen viasko. Vaiks mä kuljen normaalisti mamman kaa pomppi-pomp ja yritän kattoo sitä silmiin, niin en mä tuolla mitään kontaktii ottanu. No pari kertaa näytin, että osaan istuu ja peruuttaakin, mut aina niin, et se ope katto johonkin muualle. Ihan turhaan teeskentelin. Ei mami mulle vihanen ollut, sano vaan, että sen oma vika, jos ei oo saanu mua paremmin oppiin. Näinhän se on.

Aino saa vielä neljä viikkoo röhnöttää kotona, mutta sitten valkenee sillekin totuus! Hahaa, naurattaa nyt jo.

Ens viikolla kerron lisää, nyt oon pikkasen väsyny . Huomenna päästään lumihommiin. Mamma ja pappa kolaa ja me juostaan Ainon kans umpihangessa eli kivaa on tiedossa.

Täs yläkuvas me ollaan lumihommissa, vaiks sitä lunta on vasta vähän. Nyt pyryttää oikein kovin. Mä en tajuu, miks meidän porukat on niin happamii, vaiks sataa lunta.