Tänään me teimme Tärkeän Hankinnan! Mami osti itelleen öklön värisen, mutta muuten hienon kameran. Semmosen taskumallisen, et ei tartte raahata sitä isoo kameraa mukana. En tajuu, kun mami sanoo, ettei hän pärjää kahden koiran ja ison Polympoksen (tms.) kanssa. Ei johdu kyllä meistä, vika on siinä Polympoksessa.

Tänään mä löysin pihalta semmosta jännää, jota en aio kertoo kenellekään. Ma kaivoin ja kaivoin sitä lumihangesta. Voitte vaan arvailla, oliko se hiiri vai joku muu ötökkä. Vai oliko siellä yhtään mitään.

Aino oli hirveen kateellinen, kun mä olin löytänyt semmosen satuhiir... ai pahus, nyt meinasin jo kertoo, mitä siellä oli!

Sit mä kyllästyin kaivaan ja vähän sattu tassuihinkin, kun se pinta oli ekaks vähän kovaa. Pureuduin siis pihan muihin anteihin niinku tähän keppiin.

Tollasii kuvii sillä kammeralla saa. Komeesta koiramiehestä saa kyllä millä vaan hyvii kuvii. Mun mielestä. Toista se on toi Aino-turnake! Huomenna se menee Otson kans rimmattavaks. Siitä varmaan sitten tulee enemmänkin kuvia.

Jännä nähdä, millasena pellenä se sieltä tulee. Muutenkin tulee synkkä päivä Ainukalle; ensin rimmataan ja sitte illalla reenataan hallilla. Lopultakin se joutuu kans kouluun. Jo oli aikakin, mutta siitä enemmän huomenna.