Ikinä, en ikinä ois uskonu, et meidän mami pystyy tähän, mitä se teki. Se löi pari lumppua reppuun, anto papille suukon ja sano moro!! Hyvä joo, jos ois menny käymään jossain herkkukaupassa, mutta tämä muidu lähti oikeesti yökyläään ja pois meidän luota! Ilman meitä. Siis ilman meitä.

Siinä tuli kuratassulle jo itku silmään. Kyllä muakin alko vähän huolestuttaa tossa illalla, kun mamii ei näkyny, ei kuulunu.

Papsukka yritti ohjeitten ja harjoittelun mukaan viedä Aikkupaikun iltakak-, eiku lenkille. Oli vermeet säädetty kohdalleen ja herkkunamit taskussa papilla. Sitten kun kotiportti kolahti kiinni, Aino löi tassut santaan ja ilmoitti, että ei sitten senttiäkään ilman mamii. Eikä sitten siirtynyt senttiikään. Kun papsukka ei halunnut vetää sitä raasua nahkoineen puistoon, tulivat ne pihalle takasin ja hommat hoidettiin siinä vajankulmalla. Mä tietty olin lenkittänyt papsukkaa jo ihan yllinkyllin.

Mamsku on kuiteski sitä mieltä, että sillä on ongelma. Kun ihmiset arvostaa vierihoitoo, mami haluis vierotushoitoo Ainolle. Juttu kun meni niin, että kun meidän Susan kävi kalpaten, mami paapo Ainon pilalle. Ne on sit ihan sisaruksii oikeesti samoista vanhemmista, Susa ja Aino siis. Ei uskois, kun kattoo tota maminkultaa ja muistelee Suskua - hurja eka askeleestaan asti meillä.  Mamille tulee Susasta kuulemma aina tää biisi mieleen, minkä mä kyllä ymmärränkin.

Mut ennen kun mä huomasinkaan
Doris oli mennyt
hän sydämeni mukaan otti
ja rintaan jätti tuskan viiltävän

Doris, Doris
Sä veit mun sydämen
Doris, Doris
Tuo se pois, takasin sydäntäni vielä tarvitsen

Mami on ny tullut kotiin, eikä se saanut ees kenkiä jaloistaan, kun Aikkuraukka  tunki syliin joka suunnalta. Niillä meni varmaan viis minsaa pelkkään kenkienpoistoon. Tyhmät ämmät. Huomenna tehdään varmaan jotain kivaa, jos toi kestosade loppuu. Mä en tykkää, kun sataa.