Voi hyvät hyssykät, sanois Akki-täti. Tää on pitkä juttu, mut alotetaan tästä sunnuntaista. Mä oon funtsinu, et missä meitsin mummi on. Tänään me mentiin muka mummolaan, mutta lähettiinki länteen eikä itään. Meidän mummi on muuttanut Hirppariin! Siis sinne, missä me alvariinsa laukataan ja juostaan ja jossa saan aiheuttaa mamille harmaita hiuksia tottelevaisuudellani (siis niinku kai sen puutteella).

Mä sain olla siellä Hirvensalon mummolassa vapaana ja sieltäkö niitä mummeja ja vaareja löyty ja kaikki ne tykkäs meitsistä, mikä ei sinänsä mikään ihme oo.

Sitku me tultiin kotiin, mami sano, että meidän pihan pensashanhikki onku hautova kana. Mä otin sen ihan tosissani ja ryhdyin hommiin. Hiukanko arvelutti, että pian tulee karjasu, mut mami anto mun vapaasti hoitaa sitä.

Musta vois siis tulla isona puutarhuri. Paitsi et mä oon päättäny olla tulematta aikuseks ollenkaan. Elämä on kivempaa, kun ei oo aikuinen - eletään vaan päivä kerrallaan ja naatiskellaan.

Eilen Aikku oli mamin kaa kamalan monta tuntii pois ja Aix kerto jälkeenpäin, et ne oli ollu missikilpailuissa. Ei meidän punkero mitään pärjännyt, mut oli se ihan leuhkaa, kun tuli kotiin. Niil oli ollu kuulemma tosikivaa, mikä riepoo mua.  Ens kerralla, kun on Mr. Kaikkeinkaunein -kisa, niin mä vaadin saada osallistua. Huomenna mä pääsen kuulemma Tiinan pöydällekin eli olisin ihan edustuskunnossa.

Mamsku oli ottanut ihan törkeen huonoi kuvia sieltä riviradalt vai oliks se ravirata - emmää nyt muista. Jos me jostai saadaan kuvii, teen taas editit. Mä osaan nimittäin.

Rontixin ständillä oli tunkuu ja yhet jalat. Mami oli ostanu Aikulle pannan ja taluttimen ja voihyväsylvi, kun sitä pantaa ei saaanu ottaa pois millään! Se on pehmee ja just sopivan kokonen.

 

Oli siellä ollu pentuja joka lähtöön. Aikku sano, et kyl se niist pennuist tykkäs, mutku ne aikuset  jättikoirat vähän ärsytti sitä - niinku yks joku tanskalaisjätti ja yks pelkialainen. Se tais kyllä saadakin siipeensä Ainolta, mitä mä en siitä lullukasta sohvaperunasta ikinä olisin uskonut!

Mä oon vähän kade tosta akkojen keikasta, mut toisaalta musta tulee huomenna Hähäheikkilän komein ja ehkä mäkin joskus pääsen pitään kivaa johonki tommoseen!

Jos huomenna ei sada, me päästään TTM:ään eli Tiettömien Taipaleidn metsään ennen mun rimmii!