Muumimamma pörhälsi tänne tänään renkaat sauhuten ja hyvästä syystä. Tarton tuliaisina hankittu sorsa poltteli varamamman sormia varmaankin. Olin mamin sylissä, kun muumimamma sauhutti sisään. Suukkosuukkosuukko enkä edes arvannut, että tuliainen on tulossa. Jukupliut, mikä lahja! Menin i-h-a-n sekasin. Legolla on kuulemma samanlainen ja sekin tykkää siitä ihan simona. Kiva-kiva!

Kun oltiin seurusteltu aikamme, menin lepohäkkiin vähän toipumaan, mutta sorsa oli mun pään vieressä ja vähän kai suussakin. Häkin portti oli auki, niin että tää oli ihan vapaaehtoista löhöilyä. Muumimamma polkasi taas pemarin kohti Kaanaata ja vetelin lonkat häksylissä ja mamma alko laittaan sapuskaa. Sitten oli vielä vähän päivänvaloa jäljellä ja menin vahtimaan kadun tapahtumia. Siihen aikaan on paljon kaverikoiria liikkeellä, kun niitten ihmiset tulevat duuneistaan. En voinut kuiteskaan olla vähän leuhkimatta sorsalla, jos vaikka kaverit kattois ikkunaan. Melkein kaikki kattoo, ja jos eivät, nosta vähän hälyä, niin sitten. Nyt ein voinut haukkuu, kun oli tipa suussa.

Ilta alko hämärtyy ja mä vaan kytsäsin siinä fönärillä. Ei mua pimeys haittaa - mähän en pelkää mitään. Oikeestaan. Siis en paljon mitään.

 

Aika kauan me kökötettiin siinä ikkunalla Sorsan kanssa. Sit mä taas vähän rentouduin.

Sitten tuli sitä sapuskaa. Ekaks mua jymäytettiin jollain ihme raksuilla, mutta niitä oli tosi vähän kupissa. Kun mami ja papi olivat syöneet, sain sitä HIRVEE! Ja yhen perunan. Rakastan perunoita. Ja nuudeleita. Ja riisiä. Ja porkkanoita. Ite asiassa rakastan kaikkee  ruokaa! Osaspa taas olla hiano päivä. Iltikselläkin on jo käyty ja sen jälkeen sain hepulin. Mamma oli ihan hoomoilasena, koska mun hepulit on aika harvassa. Josko se pappan jatkuva leikittäminen sai mutkin iha sekasin?