Siis jos tän plokin nimi ei pian muutu, mä suutun! Mä olen sentään Aino Ainokainen ja tämän perheen todellinen pää. Mä voin olla snadi, mutten pöljä! Pitääpä sanoa muutama räyh-räyh tolle mamskulle, että pistää ne vähäiset sen päässä olevat voimavarat liikkeelle ja muuttaa nimen. Esimerkiks "AINO ja Waldo". Se olis aika hyvä nimi.

Waldo on nyt sit joku toipilas, jota paapotaan ja kun mä saan hakee namini ties mistä nurkasta, Waldolle ne tarjoillaan kädestä. Na jaa, tietty, ei se sen tötterön kanssa paljon lattialta poimiskele mitään. Toivottavasti tää toipilasaika on pian ohi, et mä saan antaa sille kunnolla selkään. Kerään tässä niitä aiheita.

Tänään kuitenkin mammalla pelitti polla sen verran, et se vei mut yhteen uuteen paikkaan. Se sano sitä satumetsäks ja mä kyllä vieläkin luulen, et se oli ihan unta! Olin vapaana, sain kahlata lumessa ja tehdä, mitä ikinä lystäsin. Tässä mä kahlaan lumessa.

Osittain oli joteski rankkaa, mut välillä mä sain maata tai kovaa lunta jalkojen alle. Tässä mä saan just.

Me kuljettiin aikas matka ihan kovalla polulla, mutta sitten tämä ee-mäntä keksi "oikopolun". Mä sain mennä edellä, et sen oli helpompi kulkee. Onks se oikein?

Ei oo, mutta eteenpäin mentiin. Välillä mamma puhalsi pilliin, jonka käyttöö me ollaan reenattu pihalla jo aikas paljon. Silloin pitää mennä tuhatta ja sataa mamin luakse. Siitä saa palkkaa. Tänään oli lihapullii ja justoo eikä koskaan tiennyt etukäteen, kumpaa tulee. Aika jännittävää.

Siel metsäs on myös hyvin vaarallista ja kunnon koira mukana antaa ihmisellekin tietyn turvallisuuden tunteen. Ainakin, jos se turpa on kylmä, luminen ja märkä ja se antaa suukkoi. Tässä mä haistoin jotain outoo. Varmaan pelastin meiät, kun olin näin tarkkana.

Vähän jännitti, mut sit mä salamannopeesti loin tsratekian. Menin piiloon oksien taakse. Kyllä kai iso ihminen pärjää ilman muakin?

Se oli kiva reissu se! Mamma lupas, että tästä eteenpäin niitä tehdään aina, kun keli sallii. Sit se nauro yhtä kuvaa ja sano, että mun maskini nassussa on ihan sydämen muotonen. Mä oon sen pinkki sydän!!

Siitä sydämestä vaan sattuu kasvamaan mun kuono ulos. Muuten hyvä sytän.