Mä harrastan paljon eri urheilulajeja. Mun lemppareita ovat:

  • yöjuoksu
  • yöhaukkuminen
  • pikkusiskon kiskominen pannasta pitkin lattiaa
  • oravan perään hyppiminen aitaa vasten
  • metsäjuoksu
  • suouinti

Sen lisäks on vaikka mitä, mut nää oli nyt päällimmäisinä mielessä. Noi kaks mä oon kehittänyt ihan pappaa varten, se kun aina öisin päästää mut pihalle (mä oon niinku ois kauhee hätä ja se uskoo aina!). Sit mä meen keskelle pihaa ja aloitan rytmikkään treenin näin: "hau (tauko) hau (tauko) HAU-HAU-HAU. Pidemmälle mä en yleensä pääse, kun mamma herää ja tulee hakeen mut sisälle. Tyhmä mamma.

Toi oravajuttu aiheuttaa päänsärkyä porukoille, mutta se on niin hauskaa puuhaa, että ottakoot sitä parametasoolia vai mitä se on. Ne oravat ovat maailman kenkuinpia elukoita, ne kun ihan tahallaan kuikuilee puunoksalta ja luulevat, etten pääsis niin korkeelle.

Tänään on oikein urheilupäivä! Mamma vietti laatuaikaa mun kanssa ja pääsin ilman mitään mamman lahkeen vieressä tepsuttavia pikkumimmejä metsään. Vähän oli  kuulemma niinku olis laukassu raketin. Juoksin pitkin ja poikin metsää ja kuulin vaan aina välillä, kun se hassumamma vaihto suuntaa ja huusi jotain. Sitä piti vähän pitää silmällä, ties vaikka eksyis sinne joku päivä. Ikääkin sillä alkaa olla. Sit lööpit kirjoittais "Terrieri haki emäntänsä metsästä". Tai "Russeli löysi voipuneen vanhuksen metsästä". Sit mä oisin sankari.

Tänään just vähän ennenkuin me tultiin paikkaan, jossa mennään taas mammaa taluttaen autollle, mä päätin vielä virkistäytyä. Piipahdin uimassa. Mamma oikein aplodeeras, kun näki mut! Ei ihme, oonhan mä aika komee ilmestys tollasena. Se Myllyläkin anto kuvata itteään, kun oli juossu suossa. Mitä eroo?

Mamma sanoo, että tää ei ollu reissun kohokohta, vaan toi allaoleva:

Huomenna nynnerö kuulemma pääsee mukaan ja ne oikeet sienipaikat käydään läpi. Nää oli sellanen alotusjutska. Mamin selkä on vaan niin kipee, että kun se kyyristyy, kuuluu kauhee voihkaisu. Mut ei noita kantsuja sinnekään voi jättää.

Hieno reissu oli! Kun satais enemmän, niin tästä tulis tosi hauska syyskesä! Joka päivä urheiluu!