Mamma on vakuuttunut siitä, että koirat ja varsinkin parsonit tarvii virikkeitä. Me oomme ehtottomasti täysin samaa mieltä. Sillä on kuitenkin rajat. Me emme saa jahdata muita (eläviä) eläimiä, emme varsinkaan kettuja ja jos näemme luolan metsässä, meidän tulee kiertää se tuhannen tulimmaisen kaukaa.

No sitte voikin joku jo tulla kertoon, mitä ne rotuominaiset virikkeet on, jos vaiks yllämainitut on kiellettyjä! Vaiks pehmokettu, jonka häntää heilutellaan sohvan selän takaa? Tai vaiks leikkilatexiorava, joka hyppää aidalta ja sanoo piiip. Voi mammammamma, minkäs olet tehnyt! Metässä saadaan mennä pupun perään, koska sitä ei pöljinkään koira viiti kovin kauaa tehdä. Se o sii sit.

Kissojen kanssa me ollaan kavereita, nuolastaan nenulle korkeintaan ohimennen, ketunpesää on tässä kolme päivää taivasteltu ja nyt tämä mammapuolijumala asetti sinnemenollekin kiellon, että ne pennut saa olla rauhassa. Juppiduu- ja hyvin menee!

Otti kuiteskin Ainon kaa aamulla kuvan siitä yhestä kettuvauvasta. Vaiks miten hyvin oisin voinut leikkii sen kaa tai sitten en.

Siellä se pikkuinen luuraa ja odottaa mamin tuomaa lunssia! Aino luuras sillä aikaa mamman namipussia ja siellä olevaa välipalaa. Toooooorviiii!

Leikki loppu lyhyeen, kun mulla oli rehvit. Tiinan kaa, jos tiätte. Tiina on yks mun parhaita kamujani ja olin sen kaa kahdestaankin tänään vähän aikaa. Kauaa mamin hermot ei kestänyt ja se tuli takasi. Tosin se väitti, ettei se tunne koiraa, joka on siinä trimmipöydällä tullessaan. Kyllä mua nauratti - hajustahan se mut jo tuntee!

Lopuks mä niiasin Tiinalle kiitokseks. Vasta SEN JÄLKEEN mulle kerrottiin, että tytöt niiaa, pojat pokkaa. Et on pokkaa - koetin mä sit pokatakin, mutta kun toi niska ei taivu, ei taivu!

Sitten tultiin kotiin ja kun oli juuri patsasteltu lateksioravien kanssa, niin eikös mulle oikea latexiton oravanpoika Ainon avustaman juossut suoraan suuhun. Siitäpä ei tässä sen enempää ennenkuin mamman syke taas tasaantuu. Orkunpojan kävi köpelösti, sen voin kertoa. Mami sanoo voi-voivoi ja minä olen ihan poikki.   

Tiina otti aikas onnistuneita kuvia meitsistä, mikä tietty on tavallaan itsestäänselvyys.